Pedagog szkolny


Godziny pracy w roku szkolnym 2013/2014:

  • Poniedziałek: 10.45 - 13.25
  • Wtorek: 10.45 - 14.55
  • Środa: 9.50 - 14.20
  • Czwartek: 8.00 - 14.20
  • Piątek: 10.45 - 14.20

Drogi uczniu skontaktuj się ze mną, gdy:
  • Potrzebujesz rozmowy z osobą dorosłą.
  • Masz wrażenie, że otoczenie Cię nie akceptuje.
  • Borykasz się z problemami, których nie jesteś w stanie sam rozwiązać.
  • Chcesz porozmawiać o dziecku i Twoich z nim relacjach.
  • Chcesz podzielić się swoimi sukcesami, nie tylko w nauce.
  • Masz pytania dotyczące wyników w nauce dziecka i jego funkcjonowania Potrzebujesz wsparcia emocjonalnego w trudnych sytuacjach. w szkole. Masz problemy rodzinne, znajdujesz się w trudnej sytuacji materialnej.
  • Dostrzegasz, że ktoś z Twojego otoczenia potrzebuje pomocy, a Ty nie masz pomysłu na rozwiązanie tej sytuacji.
  • Masz interesujące pomysły, którymi chcesz się podzielić.

Drogi rodzicu skontaktuj się ze mną, gdy:
  • Niepokoi Cię zachowanie dziecka.
  • Chcesz porozmawiać o dziecku i Twoich z nim relacjach.
  • Masz pytania dotyczące wyników w nauce dziecka i jego funkcjonowania w szkole.
  • Potrzebujesz wsparcia w procesie wychowania.
  • Masz pytania i nie wiesz do kogo się z nimi zwrócić.
  • Szukasz pomocy.

Istnieje możliwość kontaktu drogą elektroniczną:
e-mail: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.

Ważne telefony:
  • Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna - 29-74-53-476
  • Młodzieżowy Telefon Zaufania - 988
  • Telefon zaufania dla dzieci i młodzieży w wieku od 7 do 18 lat (bezpłatny) pon.-pt. godz. 12-20  116-111
  • Terenowy Komitet Ochrony Praw Dziecka – 29-766-86-75
  • Pomarańczowa Linia - Ogólnopolskie Pogotowie dla Rodziców Pijących Nastolatków pon.-pt. godz. 14-20  801-140-068
  • Telefon Zaufania "Zatrzymać Przemoc" - 800-201-48
  • Niebieska Linia - ogólnopolska bezpłatna linia telefoniczna dla ofiar przemocy - 800-120-002

Prawa ucznia i dziecka

Dyrektorzy i nauczyciele wszystkich szkół i placówek w naszym kraju zostali zobligowani do wdrażania priorytetu MEN związanego ze skutecznością realizacji podstaw programowych w zakresie zagadnień dotyczących nauczania i wychowania w kontekście praw człowieka. Prawa dziecka i prawa ucznia przenikają się wzajemnie i trudno stawiać jednoznaczne podziały, gdyż jedne wynikają z drugich. W naszej szkole odbyła się Rada Szkoleniowa poruszająca ten temat, niżej zamieszczam materiały poświęcone tej problematyce
 
 
 




Praca z uczniem dyslektycznym
Badania prowadzone w Polsce wskazują, że dysleksja rozwojowa występuje u ok. 15% populacji, oznacza to, że w każdej klasie można spotkać średnio troje dzieci z tym problemem. Praca z dzieckiem dyslektycznym wymaga specjalistycznej wiedzy i polega na usprawnianiu funkcji uczestniczących w czynnościach czytania i pisania: wzrokowo-przestrzennych, słuchowo-językowych i motorycznych. Niżej przedstawiam materiały wykorzystane na Radzie Szkoleniowej poświęconej tematyce dysleksji.
 
 
Uczeń dyslektyczny